Dag 4 Een Ritje langs de Rijn, Rijn, Rijn....! - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 4 Een Ritje langs de Rijn, Rijn, Rijn....! - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 4 Een Ritje langs de Rijn, Rijn, Rijn....!

Door: Ton, Hans, Maarten

Blijf op de hoogte en volg Italia !

16 Augustus 2016 | Duitsland, Bacharach

Bad Breisig heeft een mooie boulevard, waar we gisteravond heerlijk Schnitzel hebben gegeten. Heerlijke temperatuur!

De dag begon met een lekker zonnetje, die de hele dag door onze huid onverdraaglijk gegeseld heeft. Wij zien er inmiddels uit als kokosmacronen, maar dan van een week oud. Door een landschap van Märklin treintjes, Fleischmann wagonnetjes en Faller huisjes reden we langs de Rijn via Andernach naar Boppard.

Het rijden langs de Rijn is een feest, met name met dit mooie weer. We hebben inmiddels een vaste relatie met het binnenvaartschip (tanker) Adrian, deze hebben we namelijk 7 keer ingehaald, stroomopwaarts.
Bij Koblenz hebben we ons vergrepen aan een vette hap (Rind curry worst) met Cola naast een Hollands cruiseschip vol met Amerikanen, ieder een eigen appartement met balkon. Het bedrijf Viking is een nieuwe sport voor beleggers, aldus kapitein Iglo (ook aan de curry met zijn bemanning) ze hebben 40 van deze pieremegoggels rondvaren op de Rijn tussen Amsterdam en Basel (onthouden voor de oude dag, met of zonder curry).

In Boppard (halloooo Boppers) hebben we de 076 sticker geplaatst naar aanleiding van het feit dat Pa en Ma Thoolen hier 67 jaar geleden hun huwelijksreis genoten met een Harley Davidson met zijspan. Boppard blijkt ook haalbaar zonder zijspan!

Na een flinke verfrissing hebben we de sokken erin gezet en zijn na 89 km uitgekomen in Bacharach (17,2 km / uur volgens de Nuijten standaard). Enorm Faller gehalte wederom, meteen discussie met de eigenaar van een restaurant , die ook een hotel wilde beginnen in zijn monument, over zin en onzin van de Denkmalpflege. En de lekkerste gehaktbal in 60 jaar gegeten (hausgemachter Hackfleisch mit Zwiebeln). Bij de koffie een eerste borrel gedronken deze trip, een Bacharacher Riesling Weintrester (2 cl).

Morgen weer een dag; pas goed op jezelf en duim voor ons!

• 17 Augustus 2016 - 06:04

Freek:

Ik duim, zorg maar dat Adrian niet jullie voor de 7e keer weer inhaalt! Groeten, Freek

• 17 Augustus 2016 - 07:44

Jaco:

Goedemorgen mannen, wat een prachtige foto's! De aantrekkelijke wijze van schrijven en het makkelijke lezen doen mij geloven dat het een "ride in the park" is die jullie ondernemen..... Komt misschien ook wel door de profi koerstruien van jullie! Geniet!

• 17 Augustus 2016 - 08:34

Rien:

Elke ochtend een lichtpuntje om jullie verslag te lezen. Zet 'm op mannen. Chapeau!

• 17 Augustus 2016 - 09:21

Samantha Visser:

Wat ontzettend leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Echt een genot, de dag beginnen met een bakkie koffie en jullie blog. Zo te lezen hebben jullie de tijd van je leven. Geniet ervan!

• 17 Augustus 2016 - 09:33

Coen:

Goed bezig! Ik zie stralende kokosmacroongezichtjes! groetjes Coen

• 17 Augustus 2016 - 10:10

Leendert Van Der Gouwe:

Beste Maarten, Ton, Hans,

Interessante verslaglegging van jullie mooie reis. Zo volgen wij een keer de ruimtelijke kwaliteit bij onze oosterburen. Zoveel indrukken moeten leiden tot een zeer inspirerende brains. Maar dan niet te veel borrels drinken natuurlijk!

Groeten uit Borsele,

Leendert

• 17 Augustus 2016 - 11:35

Niek:

Even een ideetje, puur uit nieuwsgierigheid: wijs 1 vrijwilliger aan als vegetariër en kijk aan het eind van de rit of dat wat uitkaakt! Succes!

• 17 Augustus 2016 - 13:24

Christa:

Ja, jongens, cup-a-soup! Heeft die ouwe wandelaars in de familie tot Rome op de been gehouden. Niet te hard fietsen, want er is zo veel te genieten!

Dikke zoen voor jullie alledrie