Dag 5: Plattfuss Tag ! - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 5: Plattfuss Tag ! - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 5: Plattfuss Tag !

Door: Hans, Maarten, Ton

Blijf op de hoogte en volg Italia !

17 Augustus 2016 | Duitsland, Gernsheim

Na het ontbijt in het vestingstadje Bacharach togen wij al vroeg naar de Rijn om hier reikhalzend uit te kijken naar onze vriend Adrian "aus Holland". Helaas, geen Adrian, we hebben weer nieuwe vrienden gevonden in "Vidi" en "Victus". Ook al geen tempomakers....! Dus we reden ze er met gemak uit. Uiteindelijk hadden we het wel gehad met de Rijn, met die saaie trage vrienden. Daarom maar een stuk afgestoken. Nou, nou, dat hebben we geweten: mooi landschap, eindeloze agrarische vlakte, leegstaande tennis Plätze, opgewonden tegemoetkomende racefietsers omdat we over hun streep gingen, en een aardige meneer die alles wilde weten over wat we gedaan hadden en waarom, en waarom ook niet? Kortom, een gesprek dat ons iets te lang ging duren.
Maar plots stonden wij doelloos langs de weg en zeiden alle voorbijgangers: "Plattfuss?". Wij zeiden nog: wil je wel eens voor je kijken, maar we hadden echt onze eerste lekke band. "Scheisse!", en dat met een Schwalbe Marathon band nog wel! Die krijgen nog een brief....!

Vervolgens kwamen wij aan bij Nierstein An Rhein (nu weten jullie meteen hoe nierstenen aan hun naam gekomen zijn), alwaar op de pont weer nieuwe vrienden hebben gemaakt (zie foto). We bleken veel gemeenschappelijke interesses en hobbies te hebben, zoals daar zijn de tweewieler, het leren Jack, de bandana, de migratiepolitiek, en de Duitse cultuur en ruimtelijke kwaliteit in zijn algemeenheid. Toffe jongens onder mekaar!
Na een warm afscheid met veel knuffels zetten we er nog een tandje bij richting Gernsheim, een industriestadje aan de Rijn (daar is tie weer!), alwaar wij na 96 km om 19.15 uur aankwamen. Naar typisch Rhein-Hessisch gebruik kregen wij van de Servische restauranthouder ter ondersteuning van onze missie een warme Slivovitsch aangeboden, welke wij Ad fundum hebben genuttigd.

Groeten van ons allen, morgen staat Heidelberg op het programma!

PS. Foto's voor de liefhebbers, en als het lukt ook een eerste filmpje, met een gastrol voor de nieuwsgierige meneer.

PS @Jaco: na deze "ride in the park" wil je de weken erna alleen nog maar staand vergaderen.

PS @Kees: katholieke jongens hebben nu eenmaal geen enkele reden nodig; dus maak je geen zorgen.....!

• 18 Augustus 2016 - 09:14

Samantha Visser:

Ach, jee, de eerste lekke band! Vast niet de laatste op zo'n reis vrees ik. Maar altijd blijven lachen!
    De foto's zijn per abuis bij reisdag 4 geplaatst. ;)
    Ik kijk alweer uit naar het volgende deel morgenochtend!

• 18 Augustus 2016 - 10:32

Freek:

Dus het was geen Schwalbe, die band?
    groeten (aan allen), Freek

• 18 Augustus 2016 - 15:36

Juliette:

Hou de spirit erin guys ! :-)