Dag 7: de wonderbaarlijke vermenigvuldiging - Reisverslag uit Haßmersheim, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 7: de wonderbaarlijke vermenigvuldiging - Reisverslag uit Haßmersheim, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 7: de wonderbaarlijke vermenigvuldiging

Door: Maarten, Ton en Hans

Blijf op de hoogte en volg Italia !

19 Augustus 2016 | Duitsland, Haßmersheim

Tja, vandaag is met pijn geëffectueerd wat gisteren is aangekondigd. Na rijp beraad en vooral kennisname van de conditie van Maarten hebben we besloten om in te zetten op de toekomst: Maarten doet zijn kuur in Breda en lost een grote logistieke opgave op, en voor Ton en Hans de opgave om de 810 km van Weinheim naar Trento in 8 dagen te klaren. Daar ontmoeten we elkaar immers weer. Wat ons betreft: "Wir schaffen das!". Vandaar vandaag toch vertrokken na een emotioneel afscheid van Maarten, en hebben we de Neckar een poepie laten ruiken met wederom 97 km schoon aan de haak!

Van Weinheim naar Ladenburg, en vervolgens de prachtige stad Heidelberg. Je zou spontaan opnieuw gaan studeren in deze charmante studentenstad aan de rivier de Neckar. Prachtig historisch centrum, leuke campus, prachtig park aan de rivier. In het toeristisch centrum werden wij getroffen door een hoog "Dirndl"-gehalte, vergezeld van in onze foute ogen foute mannen.
Vervolgens mooie kastelen langs de route, pittoreske dorpjes, en veel sluizen, jammer dat Adrian er niet was zeiden wij nog. Gelukkig voer daar heel toepasselijk de "Spes salutis" uit Drachten voorbij, "op hoop van zegen"!

Via Ziegelhausen, Neckargemünd, Eberbach, Neckargerach en Obrigheim kwamen we uiteindelijk in Hasmersheim, in Wirtshaus Treidelpfad.
Weer zijn we getroffen door de enorme vriendelijkheid van de Duitsers. Overal worden we aangesproken, geholpen, van goede adviezen voorzien. Van de mevrouw van de bakker moesten we toch echt onze helm opzetten, want zonder kon echt niet, ook niet bij 28 graden! Heel mooi en leuk vakantieland eigenlijk.
Morgen gaan we er weer tegenaan. Onze targets zijn bekend, alleen niet bij jullie en bij ons. We vertellen er morgen meer over!

Een groet van 2 van ons allen!

• 19 Augustus 2016 - 23:06

Juliette :

Succes jongens !!! Respect !

• 20 Augustus 2016 - 14:55

Freek:

Ja, ook Duitsers zijn niet meer wat ze geweest zijn...
    Mooi dat jullie de pen van Maarten overnemen,
    groeten, Freek

• 20 Augustus 2016 - 19:55

Dick Prent:

Ziet er gezond hit heren. Wel goed blijven drinken ook al is het nog geen OKTOBER. Succes