Dag 8: Duits lijntje - Reisverslag uit Großaltdorf, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 8: Duits lijntje - Reisverslag uit Großaltdorf, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 8: Duits lijntje

Door: Hans, Ton

Blijf op de hoogte en volg Italia !

20 Augustus 2016 | Duitsland, Großaltdorf

En weer scheen het zonnetje bij vertrek uit Hassmersheim, het prima Gasthaus "Wirtshaus am Treidelpfad". Wat een mazzel met het weer! Even nog de Neckar, en vervolgens zijn we het dal van de rivier de Kocher ingedoken. Tussen Oedheim en Neuenstadt am Kocher koffie gemaakt, de brander doet het prima, aan een zweefvliegveldje. Er werd helaas niet gezwoven.....

Geweldige route overigens vandaag. We oefenden enige weken geleden op het Bels Lijntje, hier hebben we het Duits Lijntje gevonden. In het dal van de Kocher reed vroeger de Kochertalbahn, een lokaal treintje. Onze goederentrein voelde zich helemaal thuis op dit traject, inmiddels bijna helemaal geasfalteerd. In het dal van de Kocher is de Stilte gevangen, het landschap gist van de overvloed aan Obst in vele vormen! Appels, peren, frambozen, bessen, bramen, vijgen, abrikozen, pruimen, alles in ruime mate!

Vlak voor het prachtige plaatsje Forchtenberg hebben we geluncht, de kaas steeds doorzichtiger, de worst nog net niet groen. Jammer dat Ortlieb nog geen ijstassen kan leveren! Door onwaarschijnlijk mooie landschappen langs Künzelsau naar de soep in Braunsbach. We raken door de voorraad heen, we moeten een keer naar de Aldi.

Het venijn zat in de staart. We hadden een Gasthof besteld in Grossaltdorf, daarmee kwamen we op de gewenste 100 plus afstand. Bleek pas te bereiken na 900 meter van 9 % en 800 van 5 %. Nalezend blijkt dit de zwaarste etappe te zijn van boekje 1 van Reitsma (gaat tot Garmisch). Dit schept vertrouwen in de komende dagen.
Gasthof Noodles in Grossaltdorf is een echte aanrader: warme ontvangst, geweldige bediening, goed eten, alleszins betaalbaar. We waren net op tijd binnen. Nu stroomt de Kocher helemaal vol!
Morgen natuurlijk weer goed weer: zonder tegenslag zitten we morgen met onze voeten in de Donau!

Hartelijke groet van team A

• 21 Augustus 2016 - 00:26

Ad:

Maar wel mooi uitzicht in de Kocher, zeker....!? ;-)

• 21 Augustus 2016 - 08:31

Hans Roozenburg :

De beentje draaien en zwieren met de pen. Leuk om te lezen. .