Dag 11: Ein Bayerische Safari - Reisverslag uit Eschenlohe, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 11: Ein Bayerische Safari - Reisverslag uit Eschenlohe, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 11: Ein Bayerische Safari

Door: Hans & Ton

Blijf op de hoogte en volg Italia !

23 Augustus 2016 | Duitsland, Eschenlohe

Al 11 dagen mooi weer! Wij prijzen ons hiermee gelukkig! Wat een geluk!
Weer een prachtige dag, in een landschap vanuit Mering met zicht op de Alpen, die als een onvermijdelijke muur oprijzen aan de horizon. We hebben er zin in, in de heroïek, de pijn, het avontuur, en het gemak na al die dagen zadel!

We hebben er weer 107 km op zitten! We zitten al 11 dagen in het zadel, we lijken wel gek! Inmiddels non stop op de fiets ruim 1000 km weggetrapt in ruim een week! En er nog van genoten ook!

Het was vandaag wat meer klimmen, maar ook kwamen we langs allerlei meertjes, zoals de Ammersee, de Riegsee en de Staffelsee. Hoop watersportgebeuren, zeilscholen, campings, huisjes, en enorm veel particuliere villa's langs het water en wellness centra! Wellness is centraal hier, in het kleinste dorp veel apotheken en therapeuten. Nog een vrolijke patiënt met begeleiding ontmoet die vroeg of onze missie religieuze motieven had. Nee hoor, zeiden wij, je kunt dit ook doen voor je conditie, ook als katholieke opgevoede jongeren, haar in verwarring achterlatend.

Weer veel buizerds natuurlijk, maar ook de vrolijk kwetterende spreeuwen, en, ook een file van koeien. Een oponthoud van zeker 10 minuten als gevolg van een Bayerische Safari. Wat zijn die beesten nieuwsgierig! Alles besnuffelen, en als het erop aankomt, wegwezen. Een vrolijke boerin gaf aan dat dit een gebruikelijk verschijnsel was, een kosteloze safari voor de gasten aus Holland. We waren er blij mee.....

We zijn terecht gekomen in Eschenlohe, in Gasthaus an der Brucke. Morgen Garmisch (zo'n 12 km nog) en dan gehen wir los!

Wij groeten jullie, gespannen en gedreven voor morgen, dan melden wij ons weer! En Maarten heeft de trein geboekt: helemaal top!

Ton & Hans

• 23 Augustus 2016 - 23:50

Rob$:

Ja, morgen begint het echte werk, doet me denken aan "Mit Ihren Waldrädern zwischen die Alpen"! Feest dus!

• 23 Augustus 2016 - 23:52

Marion:

Op de foto's bij dag 10 doemen de bergen al op. Succes morgen bij de klim!

• 24 Augustus 2016 - 08:41

P.M.:

Ir. schaft das (oplossen)

Neem aan dat jullie het nieuws ook nog wel een beetje volgen.

• 24 Augustus 2016 - 10:53

Freek:

leuk spelletje: raad welke stukjes door Ton en welke door Hans geschreven zijn...
    Het mooie van fietsen is volgens mij de afwisseling van intro- en extravertie. Denk vast aan de afdaling! (wel gevaarlijk).
    groeten weer, Freek

• 24 Augustus 2016 - 21:01

Jack Jan:

Wel sterk dat die vrolijke patient, op een of andere manier, voelde dat jullie eerder naar Santiago de Compostella waren geweest. Die patient had duidelijk voeling met het hogere, dat kan niet anders.
    Ondertussen is duizend km in een week bepaald wel een prestatie. En dat nog zonder ongemakken? Als ik nog denk aan wat de helft van die kilometers voor mijn wielrenkruis betekenden, drie jaar terug naar Parijs!
    Veel success met het klimmen, denk aan het vals plat, aan het zicht op het tergend traag draaiende voorwiel, aan het feit dat ook na de volgende bocht de weg blijft stijgen, aan je polsen, kortom aan Krabbé, hartelijke groeten, Jack Jan