Dag 13: Zwei Männer im Keller - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 13: Zwei Männer im Keller - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 13: Zwei Männer im Keller

Door: Ton & Hans

Blijf op de hoogte en volg Italia !

25 Augustus 2016 | Oostenrijk, Pfunds

Na een vorstelijk ontbijt in der Schwarzer Adler, gingen we op de stalen rossen naar het wonderlijk mooie dal van de Inn, de zeegroene sprookjesachtige verrassingsrivier, soms wild stromend, soms in zichzelf verzonken als een groene spiegel voor een stuw. "Hebben wij er nog zin in?", vroegen wij ons af na 12 dagen volcontinuedienst op de fiets, en "jakkeren we niet te veel door, beseffen we wel waar we mee bezig zijn?". Hebben we, zoals Marjanke suggereerde, niet ook zin om in het water te duiken? Na het voelen van de temperatuur van de Inn hebben we toch maar besloten door te peddelen.

We wanen ons in sprookjesland, haast Faller overstijgend. Het helpt bij het klimmen, als je van te voren weet dat je weer verrast wordt door een betoverend uitzicht. Reitsma verhoogt dit plezier door stevige beklimmingen af te doen met "een beetje op en neer". Fijn als er dan een helling van 17 % verschijnt. Heerlijk! Op de weg stond: "pas op, erg", in het Nederlands nota bene, misschien wel door Reitsma zelf aangebracht!

Van Telfs naar Imst, van Imst naar Landeck, van Landeck naar de Anstieg van de Reschen pas, bij Pfunds! Oude, maar ook jonge mannen passeerden ons op hun electrisch aangedreven Mountainbike bikes. De jonge mannen met een aanhangwagentje, waar waarschijnlijk alleen maar batterijen in lagen. Wij dachten, je moet keuzen maken in het leven, en wij zwoegden voort, bij 33 graden, en praktisch geen wind. Liters water hebben we gedronken, ook uit bijzondere bronnen langs de kant van de weg, met geneeskrachtige mineralen erin!

Onderweg kwam het bericht door dat Quint Thoolen geslaagd was voor zijn studie, twee dagen na Freek Nuijten (wat een toppers!). Deze mededeling zette de turbo erop en binnen een half uur waren wij in Pfunds, 85 km verder, dus boven ons beoogde gemiddelde. We zijn niet alleen twee trotse vaders, maar ook tevreden vaders. We hebben deze successen gevierd met heerlijk koud bier, doen we later nog over met de heren!

In Pfunds aangekomen bleek een lokaal festijn alle hotelplaatsen hebben bezet, maar: wij konden nog terecht in de kelder van Hotel Schönes Aussicht: we bewonderen vanuit onze kamer de dubbele uitlaat van een Audi 80, helemaal top, we slapen toch wel!

Morgen de Reschen Pas. We hebben er zin in, vroeg erin en vroeg eruit. Het wordt morgen namelijk nog warmer. Die zonneklep ga je nog nodig hebben Maarten! Goede treinreis voor jou, we zien elkaar hopelijk zaterdag, ijs en weder dienende !

Wij groeten U allen, tot morgen,

Ton & Hans

• 25 Augustus 2016 - 23:18

Rob$:

Geweldige prestatie, mannen!
    Nemen jullie de "lingotto" morgen ook even mee?
    (Dat is de rondgaande testbaan op het dak van het Fiat-complex, ingeval je het niet wist).
    Sterkte verder!

• 26 Augustus 2016 - 00:48

P.M.:

Gefeliciteerd trotse vaders en berggeiten. Uh bokken.

Je zou je af kunnen vragen;

Ik zou wel eens willen weten,

Waarom zijn de bergen zo hoog?

.................................................

J. de C. (ook "Fietsspecialist") Werkelijk.

• 26 Augustus 2016 - 09:39

Maarten:

Ha Rob !
    Laat ik bij de voorberreidingen nou net op 9 augustus nog met Annelies en Gini in het Lingotto gelogeerd hebben ! We hebben uiteraard het grote dak met de 1 km lange testbaan bezocht, heel bijzondere plek.
    Mooie stad trouwens, Turijn.
    Leuk dat je ons volgt !
    Groeten uit de trein naar Dusseldorf
    Maarten

• 26 Augustus 2016 - 13:13

Christa:

Hallo vaders, proficiat met het succes van jullie zonen!
    Chapeau! 17% met volle bepakking! Vandaag het piece de resistance? Of hebben de Apennijnen nog zwaardere beproevingen in het vooruitzicht?
    En.... Maarten, fijn dat je weer op weg bent!