Dag 17: Langs de eindeloze Adige tot aan Verona ! - Reisverslag uit Verona, Italië van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 17: Langs de eindeloze Adige tot aan Verona ! - Reisverslag uit Verona, Italië van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 17: Langs de eindeloze Adige tot aan Verona !

Door: Maarten, Ton en Hans

Blijf op de hoogte en volg Italia !

29 Augustus 2016 | Italië, Verona

Met vroeg opstaan en een heerlijk ontbijt in hotel America lukte het ons om 8u45 weer geheel gepakt en gezakt het mooie Trento te verlaten op weg naar verre horizonten. De dag zou heet worden, dat stond al vast. Zeker 35 graden in de schaduw, dus ... Op tijd weg, we waren gewaarschuwd.

De route voerde voor het eerste deel opnieuw langs de Adige, waarvan Ton meldde dat hij er nu zo langzamerhand wel genoeg van had gezien na drie dagen ! Dit inclusief de miljoenen appeltjes die erlangs groeiden.
Zijn wens werd snel verhoord: de appels gingen op wonderbaarlijke wijze langzaam over in rode en later witte (Pinot Grigio-)druiven en zo reden we ineens weer enkel langs eindeloze wijnranken op praktische reikhoogten.

Voor Maarten verliep de herstart goed, het tempo was prima te volgen en de nasleep van de week ballingschap leek mee te gaan vallen. Een hele opluchting voor alle drie, want je weet het niet ...
Dit met uitzondering van enkele opvallend felle klimmetjes die midden op de dag bij ruim 35 graden genomen moesten worden: daar moest nog even gepast worden om niet oververhit te raken. In een prachtige loopfietsestafette hebben Hans en Ton Maarten en zijn fiets over deze overzichtelijke hobbel heengelopen en -gereden waarna weer volle bak gereden kon worden richting zuid-oost.

Intussen werden onvoorstelbare hoeveelheden vocht in de oververhitte lichamen gegoten : een nacalculatie leerde ons dat we de man meer dan 5 liter gedronken hebben, en dat was echt niet teveel. En daar 's avonds nog een heleboel bij !!!
Een reisdoel was niet bepaald maar ontstond vanzelf : het prachtige Verona bleek lopende de dag binnen de mogelijkheden te liggen, dat dan wel na 107 km in 35+ graden. Maar om 18u00 bereikten wij midden in de stad de B&B "Like Juliette", kennelijk genoemd naar de zus van Maarten, en gevestigd in een binnenstadpalazzo.
De avond hebben we door de stad gelopen en Aperol Spritz gedronken op de schitterend Piazze Erbe. Morgen even langs de Arena, kiekje maken in de mogelijk eerste regen, en weer door richting Ferrara, de Po-vlakte en de Adriatische kust.

Wij houden U op de hoogte!

Groet, Maarten, Ton & Hans

• 30 Augustus 2016 - 00:37

P.M.:

Camerati

Molti complimenti

• 30 Augustus 2016 - 10:01

Theo:

goed om te zien dat het driemanschap weer bij elkaar is; nu op naar Rome

• 30 Augustus 2016 - 22:27

Rob:

Met enige jaloezie naar de foto's gekeken tot ik plots het collectors-item ontwaarde waarin Maarten rondfietst. Uit tijden waarin wielerploegen nog eenduidige namen hadden als Molteni, BIC, Peugeot, Batavus, Kelme, Frisol en het onvergetelijke...uh....uh...daar kom ik morgen op terug.
    Wat een prestatie vandaag, want 107 kilometer maal alle graden boven de 22 is qua gevoelstemperatuur toch al gauw 1391 kilometer. Bedenk wel dat dat in Fahrenheit nog veel erger was geweest.
    Misschien langs de Adriatische kust een dagje rust om eens lekker op de waterfiets te gaan.