Dag 16: Ritrovato a Trento - Reisverslag uit Trente, Italië van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 16: Ritrovato a Trento - Reisverslag uit Trente, Italië van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 16: Ritrovato a Trento

Door: Maarten, Ton en Hans

Blijf op de hoogte en volg Italia !

28 Augustus 2016 | Italië, Trente

De 16de dag in het zadel maakten wij vandaag 25 km om ons weer bij Maarten te voegen, die geheel allenig in hotel America in Trento met een ochtendkrant en een Capuccino op ons zat te wachten. Goed om elkaar weer te zien en de gezamenlijkheid weer op te pakken!

Bij het weerzien hoorde een rustdag. De walm uit de Ortliebtassen deed menige Italiaan voor ons uitwijken, vogels vielen van takken, en herbergiers sloten hun deuren voor ons. Maar in hotel America ging dit allemaal goedkomen. In de kelder stond een grote Miele wasmachine voor ons klaar, en vervolgens hing de voorgevel vol met drogende fietskleding en allerlei (ook petjes).

Het was warm in Trento, maar ook erg mooi! In fresco's geschilderde Palazzo's, oude stadsmuren, mooie schoenen, mooie dom, en een bijzonder museum van Renzo Piano (Muse), een soort kruising van Naturalis en Nemo.
Goed om het Italiaanse leven weer te proeven. Deze mensen treffen het maar, met een stad met voldoende lekker eten en drinken, en ogenschijnlijk altijd mooi weer! Een 75-jarige meneer Franco, die zijn vader van 95 in de auto hielp, ging uitgebreid met ons een gesprek aan over Charlie Gaul, wielrenner in de 50-er jaren, de betekenis van Dante Alighieri, en de gastvrije waarde van gezouten brood door de eeuwen heen. Kortom, het ging weer eens ergens over!

Onze vanochtend nog keurige 3-persoonskamer is omgetoverd in een wat warrige bijkeuken met waslijnen en omgevallen fietstassen, waartussendoor wij nog net zagen hoe Max Verstappen zijn Francochamps race verknalde (dankzij de Italiaanse Ferrari's).
We hebben lekker buiten gegeten (Green Tower), en de hereniging gevierd met een Aperol Spritz en een heerlijke Pinot Grigio.

Morgen wordt het weer heel warm, we gaan zien wat de mogelijkheden zijn (nu om 22.10 is het hier nog 28 graden; dit belooft wat voor morgen) op weg naar het zuiden!

Wij houden U op de hoogte, met de boodschap dat Trento een hele mooie stop is bij entree in Italië !

Hartelijke groet,

Maarten, Ton en Hans, re-united

• 28 Augustus 2016 - 22:47

Marion:

Kijk, dat is nog eens mooi! Niks cultiveren ... Gewoon kliko's tussen de graven en geen haan die er naar kraait ... Dat is nou 'la bella Italia ten top'.
    Gelukkig stinken jullie nu niet meer, anders waren jullie misschin ook in di kliko's verdwenen (jammer dat deze website zo achterhaald is waardoor er niet eens wat leuke emoji's tussendoor geworpen kunnen worden om de stemming wat te benadrukken). Kijk maar ..

• 28 Augustus 2016 - 23:32

Ad:

Mooi dat jullie weer herenigd zijn. Dat zal jullie hopelijk de nodige kracht geven in de Italiaanse hitte morgen!

• 28 Augustus 2016 - 23:47

Rob$:

Tranen om jullie weer getrieën in Trento te zien!

• 29 Augustus 2016 - 00:39

P.M.:

Van T.E.E. (voor de echte oudjes onder ons en vast een prachtig werkend vakwerk product van Werkspoor) Via H.S.L. weer terug bij het Noord-Zuidlijntje (nee geen coke) van H.T.M.

• 29 Augustus 2016 - 17:19

Samantha Visser:

Hoera, het trio is weer compleet!

• 11 September 2016 - 21:22

Juliette: