Dag 7 Team B : lost in Weinheim .... - Reisverslag uit Weinheim, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 7 Team B : lost in Weinheim .... - Reisverslag uit Weinheim, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 7 Team B : lost in Weinheim ....

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Italia !

19 Augustus 2016 | Duitsland, Weinheim

Amici !
Vanuit Weinheim hier het eerste bericht van team B !

Het leven kan raar lopen en verrassingen zijn er om te ondergaan. Na een daverende start en een goedlopende eerste week ben ik als team B achtergebleven in het mooie stadje Weinheim waar het op zich goed toeven is, maar niet als je eigenlijk 90 km verderop op je fiets wil zitten in een voortsuisende Nederlandse fiets-goederentrein.
Ik ben nog hier om de reden die we jullie gisteren al hebben gegeven: een onderhuidse ontsteking in mijn lies maakt het onmogelijk om goed te fietsen en bovendien zijn de bijwerkingen van noodzakelijke antibiotica niet te combineren met hele dagen fietsen.

Na het vertrek op mijn uitdrukkelijk verzoek vanochtend van Ton en Hans ben ik in mijn eentje achtergebleven in de stad. Ik heb nagedacht over wat er gebeurd is en mij ingesteld op de periode die ik nodig heb om te herstellen en ik heb geprobeerd er zo goed mogelijk wat van te maken. Nu is dat in Weinheim nu ook weer niet zo heel erg moeilijk want het is best een leuke plaats met een marktplein vol terrassen en leuke ouwe straten. Ik zit in een goed hotel dus weinig te klagen.
Ik dacht vanmiddag: ik ga gewoon op een bankje zitten op het marktplein, dan gebeurt er vanzelf wel wat. En inderdaad : vier verschillende, alle heel leuke gesprekken gehad op de bank over Duitse politiek, over "wir schaffen das", over monumentenzorg en het reizen per fiets, wat hier in hoog aanzien staat.

Morgen komen Ferdi en Annelies mij ophalen inclusief fiets. Vervolgens gaat die fiets volgende week weer op transport naar het zuiden, dat is allemaal al geregeld intussen, en dan reis ik per trein er meteen achteraan opdat het team Roma 2016 zo snel mogelijk weer compleet is.
Het hoort allemaal bij het avontuur zal ik maar zeggen.

Ik wil jullie allen danken voor de lieve support ! Zeker Peter, wat mooi jongen ! Je prachtreactie heb ik uit volle borst gezongen op mijn kamer! Ik ken het lied van Yves Montand goed : "Ma bicyclette"
Dank voor jouw mooie versie!!

Blijven duimen mensen, het komt goed!
Groeten aan allen,

Maarten

Ps: nog een overweging:

Één van de dingen die me wel opvalt bij deze nieuwe reis is de manier waarop we ons onderdak vinden. Was het vroeger nog zo dat je met flodderige papiertjes met vage aantekeningen en wat aanwijzingen in het routeboekje maar moest hopen dat je ergens terecht kon, nu biedt internet op de telefoon eigenlijk al direct alle informatie die je hebben moet : of het duur is of het goed is of je er ook kunt eten, beschikbaarheid, aanbiedingen enzovoort. Het gemak dient de mens maar .... het neemt toch iets van het avontuur weg van man en fiets in een wijde onbekende wereld.
Tsja, bij de vorige tocht in 2008 speelde dat helemaal nog niet, maar dat gaat niet meer anders worden nu.
De tijd snelt voort ... !!



  • 19 Augustus 2016 - 23:17

    Marion:

    Maarten, zie mail met treintijden

  • 20 Augustus 2016 - 15:01

    Freek:

    't wordt druk om team A en B te volgen...
    sterkte deze week Maarten

  • 22 Augustus 2016 - 11:43

    Samantha Visser:

    Sterkte Maarten, maar heerlijk hoe je ook dit weer een positieve draai weet te geven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Italia !

Maarten Ton en Hans onderweg Raar Rome

Actief sinds 19 April 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 54719

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 September 2016

Maarten en Ton en Hans onderweg naar Rome

30 Augustus 2008 - 15 Oktober 2008

De Santiagoreis van Ton en Maarten !

Landen bezocht: