Dag 30: Epiloog - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 30: Epiloog - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 30: Epiloog

Door: Ton, Maarten en Hans

Blijf op de hoogte en volg Italia !

11 September 2016 | Duitsland, Frankfurt am Main

Nu we met een snelheid van 3 etappes per uur noordwaarts snellen is het tijd voor een reflectie, dit na een nacht beroerd slapen.
Wat hebben we eigenlijk gedaan?

- We hebben 2164 km afgelegd in 26 dagen, plus nog de nodige kilometers in Rome (40 km), dus in totaal ruim 2200 km
- de grootste dagetappe was 114 km (Cesenatico- Sansepolcro), en de kortste was 24,3 (San Michele all' Adige - Trento)
- de gemiddelde dagetappe was 83,2 km
- het totaal aantal hoogtemeters bedroeg circa 9,5 km (de vlieghoogte van een intercontinentaal vliegtuig!)
- de trapas heeft ongeveer 500.000 omwentelingen gemaakt
- we hebben ongeveer 200 uur op of aan de fiets gezeten
- we hebben geen rustdagen gehad, wel twee halve rustdagen
- het hoogste daggemiddelde was 19,0 km/ uur (dag 1), het laagste was 13,5 km/ uur; het gemiddelde over de hele tocht was 16 km/ uur
- de laagst gemeten snelheid was 5,2 km/ uur, en de hoogste snelheid was 60,1 km/ uur
- tijdens deze actieve uren hebben onze harten 1.200.000 flinke slagen per persoon gemaakt
- per dag hebben we ongeveer 5 liter vocht tot ons genomen, tijdens het fietsen, ergo 130 liter onderweg
- we hebben één lekke band gehad, één opgestroopt spatbord, en twee keer een ketting die er af liep
- van 2 fietsen zijn de banden niet opgepompt sinds Breda
- Maarten moest zich door een ontsteking 8 dagen terug trekken van het fietsen, en heeft reizend een extra afstand van 1600 km afgelegd per auto en trein in die tijd
- 13 watervrienden hebben ons de weg gewezen, o.a de Mark, de Rijn, de Neckar, de Donau, de Inn, de Po en de dode Po, de Adige en de Tiber
- we hebben overnacht op 1 camping, in 1 appartement (3 overnachtingen in Rome), in 5 Bed & Breakfasts, en in 19 hotels.
- van de 26 fietsdagen hebben we zeker 22 dagen volledig stralend weer gehad, 3 dagen lichtbewolkt, en een dagje een beetje regen.

Tot zover de keiharde feiten. Wat ons rest is een terugblik op een inspirerende en prachtige tocht. Europa is mooi en groter dan U denkt! Opvallend mooi en toegankelijk Duitsland, overweldigende berglandschappen in Oostenrijk, de eindeloze moestuin van Noord-Italië en de andere landschappen in Italië die wij op deze wijze nog niet hadden meegemaakt. Op de fiets is het toch echt heel anders! En de fietssnelheid is precies de goede snelheid om veel te kunnen voelen en in je op te kunnen nemen!

Het was mooi en het was leuk met elkaar. Heerlijk dat we het ons gegund hebben, en dat we er samen inhoud aan konden geven!

Bij gelegenheid vertellen wij U er meer over! Enige bewegende beelden worden over enige tijd paar onder de titel "appendix" toegevoegd aan dit verslag!

Dit was het dan! We hopen dat ook U er van genoten heeft.

Hartelijke groet van de kameraden-fietsers: Maarten, Ton en Hans

• 11 September 2016 - 17:41

Karin:

Welkom terug
    Heb zeker genoten van jullie fiets avonturen
    Tot ziens

• 11 September 2016 - 18:32

Wil Kwinten:

echte mannen!!!

• 11 September 2016 - 20:38

Ton Jansen:

Heren,
    Ik heb zeker genoten van de verhalen en de aanstekelijke schrijfstijl.
    Ik mis in de opsomming de tijd die het bijhouden van jullie blog heeft gekost
    Hulde voor jullie prestatie!

• 12 September 2016 - 10:06

Walter Van Nieuwland:

Dank heren dat ik vanachter mijn PC mee mocht fietsen, ik heb er van genoten.
    Petje af voor jullie geweldige prestatie.

• 12 September 2016 - 12:39

Jim Schut :

Dagelijks genoten van jullie verslagen die erg tot de verbeelding spraken. Mooi avontuur waar jullie nog vaak over zullen hebben. "Toe opa, vertel nog eens van vroeger" Geweldige prestatie. Voor de dia avond hou ik mij aanbevolen. Groet vanuit Zandvoort.

• 12 September 2016 - 17:22

Jack Jan:

Het moet een rare ervaring zijn. Zoals je schreef, terugreizen met een snelheid van drie etappes per uur. Je hele tocht in zijn achteruit. Ik zou me voor kunnen stellen dat je het gevoel hebt dat er iets stuk wordt gemaakt. Ook al weet je van te voren dat je niet in de stad van Fellini en Franciscus kunt blijven hangen. Maar toch, zoiets als dat mooie zandkasteel van vroeger dat ook door de vloed wordt verzwolgen in een tempo dat zo anders is dan dat waarmee jij het opbouwde. Maar, als we straks met zijn vijftigen in een zaaltje naar al die ervaringen kijken en luiostern zijn er zevenenveertig mensen die zich maar één ding afvragen. En jullie drieën weten het antwoord. Benijdenswaardig. En een compliment waard.

• 13 September 2016 - 14:38

Mario Hendrikx:

RESPECT, mannen!
    ik ben er gewoon stil van

• 14 September 2016 - 11:25

Suan Lie: