Dag 10: Eindelijk weer de Grosstadt! - Reisverslag uit Mering, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu Dag 10: Eindelijk weer de Grosstadt! - Reisverslag uit Mering, Duitsland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Dag 10: Eindelijk weer de Grosstadt!

Door: Hans, Maarten en Ton

Blijf op de hoogte en volg Italia !

22 Augustus 2016 | Duitsland, Mering

De dag begon weer fijn. Exact om 8.00 uur begonnen bouwvakkers in de kamer naast ons een nieuw toilet op te hangen. Ton slechts gehuld in handdoek maakte geen indruk op deze doorzetters. Waarschijnlijk verstonden zij alleen maar Pools. Daarom maar vervroegd het rolluik omhoog; helaas, het touwtje brak en het luik kwam weer met een klap naar beneden. Wat wordt dit voor een dag?

De zo'n scheen in ieder geval, waardoor wij ook naar de ruimschoots aanwezige apotheken moesten voor zonnebrand. Vanuit Dillingen waren we gauw in Welden ( na weer een paar stevige percentages), alwaar wij ons wenden tot de St.Thekla Apotheek, gerund door mevrouw Thea Schenk. De vermelding van de bestemming Rome doet apothekersvrouwen extra in de buidel tasten. Ton kwam naar buiten met niet alleen zonnebrand, maar ook met de nodige vitaminensupplementen, pleisters voor schaafwonden en reuze handige papieren zakdoekjes. Zij bleek ook naar Santiago te zijn gepelgrimeerd, in haar geval per touringcar (!).

Ton was zodanig van slag dat hij een takje op de weg raakte, met als gevolg een volledig opgestroopt achterspatbord en alles helemaal vast. Peulenschil voor twee ex-bouwkundestudenten (U weet wel: van de universiteit van de oplossingen). Binnen 5 minuten draaide de trein weer.

En altijd maar weer die brede perfect geasfalteerde fietspaden (de kont schreeuwde om ongerief, je raakt ontwend!). En weer die buizerds, nog meer! En weer die prachtige gistende natuur (zie verslag van gisteren).

Aaaah, en toen kwam die Grosstadt! Augsburg, al stad vanaf 15 voor Christus! 2031 jaar oud, liggend aan de Lech (onze nieuwe watervriend). Studentenstad, met de oudste sociale woningbouw van Europa (sinds 1521), de Fuggerei. Kale huur nog steeds één Rijnlandse gulden, i.e. € 0,88 cent. Wel katholiek zijn en vóór 22.00 uur thuis, anders bijbetalen!

De Grosstadt leidde ons af van onze missie. Heerlijk aan de Beierse braadworst gezeten, weer eens iets anders dan de Kaiserbrötchen! Met een lekkere Cola erbij! Zo!
Relaxte stad Augsburg, veel terrasjes, grote Palazzo's, Zwiebeln en een grote Dom. En wat ze óók hebben: heel erg veel stoplichten, in allerlei uitvoeringen.

We hebben o.a. vanwege de hindernisrace in Augsburg een compensatiedagje in kilometers gemaakt, wel 73 km schoon aan de haak. We konden wat lijen gegeven eerdere prestaties, maar om Rome te halen moeten we inmiddels geen 82,8 km per dag rijden, maar toch zeker wel 80. Gaat een uitdaging worden. De beentjes protesteren inmiddels niet meer, de billetjes laven zich aan de "Atmungsaktiver Schutz-Balsam" van een van de door Ton gecharmeerde apothekersvrouwen, en de moraal is goed. Wel geleerd: bij 8 uur op de fiets hoort ook 8 uur slapen.
Daarom duiken wij er nu in, Maarten neemt het van ons over. Morgen hopen we Murnau am Staffelsee te bereiken, de dag erna passeren we Garmisch op weg naar grotere hoogten.

In spannende afwachting van het hooggebergte groeten wij U allen, Ton en Hans

Bericht van team B !!!!

Ondertussen in Breda ....
Het leven van Maarten verloopt in een andere context en tempo als dat van onze twee helden, maar vanuit de teamgeest : ook hier toch maar een update van een tijdelijk minder groots en meeslepend leven!

Ferdi en Annelies hebben Maarten en zijn fiets zaterdag opgehaald in Weinheim. Hij is ze beiden heel erg dankbaar.
Na een op zich gezellige terugreis wachtte thuis natuurlijk het gevreesde en onwerkelijke : wat nu ???
Inmiddels heb ik geprobeerd mijn verblijf in eigen huis toch weer op te vatten als een leermoment:

1. Met je ziel onder je arm lopen loopt niet lekker en een ziel kan nog behoorlijk zwaar zijn, zo blijkt.
2. Luister naar je lichaam : vanochtend bij de huisarts werd mijn eigen diagnose bevestigd en de remedie ook. Inmiddels zit ik volle bak onder de antibiotica tot en met het aanstaande weekend. De tijdelijke terugkeer kon inderdaad niet anders, en ik heb daar nu vrede mee. Het zal wel ergens goed voor zijn ?!
3. Ik zal het zelf gezochte avontuur van het hooggebergte moeten missen, maar de bijbehorende risicos van overbelasting van mijn rug vermijd ik nu ook.
4. Ik zal bij terugkeer in het team onze reis en vriendschap nog meer waarderen dan ik al deed!

Afijn u begrijpt het al, elk nadeel hep zun .... Enz....
En : wij zijn niet voor 1 gat te vangen : het plan is nu al volgt:
Mijn fiets gaat donderdag op transport naar Trento, kort na de Oostenrijkse grens. Ik reis er vrijdag per trein achteraan en zie dan mijn maten hopelijk in het weekend weer terug in Bolzano of Trento om de volledige Italiaanse reis naar Rome te vervolgen !

Rome wacht !!!!
Groet aan allen!

Maarten

• 22 Augustus 2016 - 22:57

Juliette:

Bedankt voor deze leuke omschrijving voor ons en succes boys !

• 23 Augustus 2016 - 08:39

Wil Kwinten:

Maarten, ik heb diep respect voor je.
    Yuri is niks vergeleken met jou!
    Heeft die sukkel nog e.e.a. aan zichzelf te danken, de psychische belasting die jij ondergaat, zonder ook maar iets verkeerds gedaan te hebben, is ongekend.

Diep, diep respect !!!!!!!!!

• 23 Augustus 2016 - 09:31

Samantha Visser:

Ook ik heb respect voor jullie alle drie! Maarten, goed dat je je niet laat kisten door deze tegenslag, het weerzien zal des te grootser zijn.

Jullie komen er wel (letterlijk)!

• 23 Augustus 2016 - 09:45

Rob$:

Elke morgen is er weer een nieuwe uitdaging voor jullie! Dat resulteert voor ons bij het dagelijkse ontbijt in een heerlijk verslag van jullie ontberingen, avonturen, humoristische belevenissen, etc.! Ook Maartens wel en wee hoort daar natuurlijk bij. Houdt vol, mannen! (Wat mij betreft mogen jullie na Rome best door naar Sicilië of zo!) En blijf vooral ook de slakken ontwijken! Gr, rob$

• 23 Augustus 2016 - 14:08

Marc:

Al die lijntjes onder in het kaartje, pffffffff veel succes!

• 23 Augustus 2016 - 22:52

Ditty:

Mannen, wat een bijzonder verhaal.
    Hans en Ton, geniet van de mooie route.
    Maarten, hoe veerkrachtig ben jij! Diep
    Respect. Goede reis naar Trento en wat zullen genieten als jullie weer met z'n drieën verder kunnen reizen.

• 24 Augustus 2016 - 10:49

Freek: