Nog 133 dagen tot de start ! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Italia ! - WaarBenJij.nu Nog 133 dagen tot de start ! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Italia ! - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Nog 133 dagen tot de start !

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Italia !

19 April 2008 | Nederland, Breda

Beste allemaal,
Vandaag, 19 april 2008 open ik het internetdagboek van de langverwachte fietsreis van Ton Nuijten en Maarten Raaijmakers naar Santiago de Compostela.

Als alles goed gaat zal het d.v. dan op 30 augustus 2008 om 12u30 gaan gebeuren: De start van onze circa 2600 kilometer lange fietstocht vanaf de poort van de kleine St Jakobskapel in Galder.
Het is vooral heel ver en we ontmoeten natuurlijk van alles: wind en regen, stof en zon, twijfels en euforie, bloedvorm en dagen van enkel stoempen. Hoe dan ook: het wordt vast fantastisch!

Goed, 30 augustus is dus de dag geworden.
Van onze vrienden mag natuurlijk iedereen die dat wil ons 's morgens komen uitzwaaien; we vertrekken allemaal samen, per fiets vanaf Maarten's huis om 11u00 voor een klein (op)tochtje in vrolijk gezelschap van 8 kilometer naar de startlijn in Galder, en dan is het eindelijk zover: kussen, zwaaien, traan wegpinken en...... trappen maar !

We zullen op deze prachtsite geregeld verslag doen van de vorderingen van onze voorbereidingen, en natuurlijk vooral van onze avonturen onderweg in woord en beeld.

Ton en Maarten zullen allebei een sponsoring aan de tocht gaan verbinden voor elke afgelegde kilometer: Ton voor de restauratie van een school en Maarten voor de bouw van één stenen noodwoning. Nu de route die we kiezen inclusief enkele zijsporen 2600 kilometer lang is, loopt dat dus met 1 euro per kilometer al mooi op...
Een prachtige gedrukte uitnodigingskaart over dit belangrijke onderdeel van onze tocht is al in voorbereiding, en wordt hopelijk half mei verzonden in brede kring. Juliie zien het vanzelf.

Binnenkort meer, dus !
Groeten, Maarten en Ton