Maartenentonnietmeeronderweg ..... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Italia ! - WaarBenJij.nu Maartenentonnietmeeronderweg ..... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Maartenentonnietmeeronderweg .....

Door: maarten en ton

Blijf op de hoogte en volg Italia !

29 Oktober 2008 | Nederland, Breda

Waarde familie, vrienden en vriendinnen en sponsoren !

We zijn weer in Nederland.
We kwamen aan op donderdag 9 oktober 2008, na een lange treinreis. We werden opgehaald op station Roosendaal door Annelies en Gini, en Marjanke.

De totale reis heeft daarmee precies 40 dagen geduurd uit en thuis; een mooi bijbels getal (40 dagen afzondering in de woestijn.....!)

Het was een onvergetelijke reis, met tegenwind in het begin, moeilijk slaapplaatsen vinden in de weekends, zadel-, knie-en rugpijn, spaakbreuk, verhitte discussies. Maar óók: overpeinzingen, prachtige natuur, verbazing, veel lol en plezier, vreugde delen, interessante middeleeuwse architectuur, schitterende steden en dorpjes, en vooral ook heel veel geinspireerd en verstild fietsen.

Vandaag, woensdag 29 oktober 2008 zijn we in de hollandse mist naar de Jacobskapel in Galder teruggegaan, daar waar het allemaal begon op 30 augustus 2008. De koster had ons gevraagd een Jacobsschelp uit Santiago mee te nemen om in de kapel te hangen. En die hangt daar nu trots, inclusief stempelkaart; kijk maar op de foto's.

We gaan voor jullie de reis en deze website afsluiten, hoewel de reis nog lang niet voorbij is gelukkig.... Er komen iets later nog wel een paar kleine extra bijdragen op verzoek, met bijvoorbeeld beelden van het vertrek uit Galder en meer informatie over onze gevolgde route. Daarna is het verhaal voorlopig ten einde. Uit de vele reacties is gebleken dat jullie de site leuk vonden: er is uiteindelijk tot nu meer dan 11000 keer naar gekeken !
De site kun je overigens in zijn geheel nog tot komende zomer blijven zien, want hij gaat voorlopig niet uit de lucht.

Het is gedaan, de tocht is volbracht...
Dank voor de vele, warme, onverwachte, soms litteraire, en ook ontroerende en overweldigende reacties. Het gaf ons echt een stimulans om door te gaan.

Maar... dan nu tot besluit:
Wij we zijn nog niet zover dat we jullie het hele verhaal nu al (samenhanghend of niet) kunnen vertellen. Dat moet nog wat bezinken, en daarom willen wij pas echt afsluiten met een groot dankverhaal waarin we alles vertellen dat we nu nog niet formuleren kunnen.

Daarom nodigen wij jullie nu alvast van harte uit voor onze grote Camino de Santiago-duopresentatie op:

>>> zaterdag 17 januari 2009 <<<

De locatie is passend gekozen in de mooie Waalse Kerk, aan de Catharinastraat te Breda.
De inloop is van 19u30 tot 20u30, en het verhaal begint d.v. om 20u45 uur.
Daarna napraten met borrel en een (spaans?) hapje tot max. 23u30.

We zullen proberen ook iemand te benaderen, die dan het sponsorgeld van Maarten voor huizen voor Guatamala in ontvangst wil nemen, en ook aan Josine van der Horst vragen het geld voor Ton's project, de restauratie van een school in Indonesie te komen aannemen.

Een definitieve uitnodiging komt nog, maar schrijf het wel nu vast in je agenda !

Tot besluit, zoals wij en anderen onderweg in Spanje elkaar steevast als begroeting en stimulans toeriepen:

"Buen Camino !

Maarten en Ton

• 19 Januari 2009 - 07:30

Hermine/rob$:

het was een erg leuke presentatie afgelopen zaterdagavond 17 januari! bedankt!