Bienvenue en France ! - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Italia ! - WaarBenJij.nu Bienvenue en France ! - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Italia ! - WaarBenJij.nu

Bienvenue en France !

Door: Ton en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Italia !

05 September 2008 | Frankrijk, Compiègne

Hallo allemaal !
Daar zijn we dan eindelijk met een nieuw bericht. Het valt niet mee om in de 21e eeuw al fietsend onderweg internet te vinden, maar vandaag zitten we goed ! Wat geweldig leuk, al jullie reacties te zien !
Weg gaan nu verder met korte berichten per dag.

Dag 4
Na het plaatsen van ons vorig bericht tijdens regenbuien, zijn we ca 11u00 onder zwaarbewolkte luchten vertrokken uit Tournai, Belgie op weg naar het zuidwesten. De wind kwam met grote kracht 4 en 5 ook daarvandaan, dus dat beloofde wat. Ons gemiddelde leidt erg onder de harde wind want het is echt pal tegen ..... Ton beukte stevig door op kop en rond het middaguur bereikten we in stormvlagen bij Rumegies de volkomen verlaten franse grens ( zie fotoos en misschien ook filmpje hierbij).
Daarna door Frans Henegouwen voort naar het zuiden in een somber desolaat postindustrieel landschap. Lege fabrieken, gesloten cafees, hangende jongeren op verlaten dorpspleinen en geen winkel onderweg te vinden om wat te eten te kopen. Hoogtepunt was wel het dorp Hornaing waar de kernreactor zo midden tussen de huizen was gezet.... een surrealistisch beeld in een verpauperd landschap. Bij aankomst in Cambrai zijn we zijknat geregend en verkleumd gaan zoeken naar een slaapplaats; uiteindelijk niet te moeilijk meer doen en dus maar op hotel Le Mouton Blanc a 62
euri en 18 ontbijt; ja zo komen we wel van ons geld af ...
En dan ook nog samen in een twijflaa van 1m20. 23u00 bekaf naar bed

• 05 September 2008 - 10:47

Frank Maas:

Hé Maarten en Ton laat jullie niet uit 't veld slaan! Veel succes!!!!
    Frank, Cris en Lex

• 05 September 2008 - 11:17

Gemeente Borsele:

Beste Maarten,

Wij hebben de route bekeken en wij moeten helaas tot de conclusie komen dat de gemiddelde snelheid wat tegen valt. (Volgens Bernard)
    Desondanks een goede voortzetting van de reis gewenst. Groeten van afd. Bouwen en Wonen

• 05 September 2008 - 12:13

Jan Nuijten:

Beetje klagen over de wind terwijl in de Cariben/New Orleans 3 orkanen blazen. Jullie hadden ook kunnen kiezen voor de omgekeerde route: altijd wind mee! Maar ja, dan is het geen bedevaart meer. Daar moet je kennelijk wat voor over hebben. Veel sterkte met de bedefiets!