De Loire overgestoken ! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Italia ! - WaarBenJij.nu De Loire overgestoken ! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Italia ! - WaarBenJij.nu

De Loire overgestoken !

Door: ton en maarten

Blijf op de hoogte en volg Italia !

10 September 2008 | Frankrijk, Parijs

Jawel, daar zijn we weer !
Nooit gedacht dat het in de 21E eeuw nog zo lastig is internetverbinding te vinden onderweg; maar ja we slapen in sjofele hotelletjes en bij mensen thuis (chambre d hotel) dus dat vond je niet 123. Ook is het zo natuurlijk dat we de hele dag ernaar zoeken,want we hebben echt wel wat beters te doen ....
Nu mogen we gewoon de computer van de familie gebruiken, dus daar gaan we dan !

Eerst even waar we zijn: ca 40 km onder Tours dus ten zuiden van de Loire. We hopen dat het weer hier ook bestendig wat beter is. Laatste 2 dagen waren ok zon en wat wolken en maar een bui.

Nu wat mededelingen :
1. voor Carl:
zonder jouw topjackje was ik de eerste week niet doorgekomen bij al die wind !! Merci 1000X

2 voor suan:
ja we komen wel anderen tegen: een vader en zoon samen, 3 mannen die een proefrit deden, een echtpaar dat tot Tours ging, en in de cathedraal van chartres een man die heel langzaam fietst, maar die 3 jaar geleden nog in een rolstoel zat met een ernstige spierziekte, en die na bezoek aan Lourdes uit zijn stoel kwam. U ziet het middeleeuwse wonderen bestaan nog steeds en hij verdient heel wat meer respect dan wij ....
Tenslotte zagen we vandaag voor het eerst een (heel jonge ca 25) eenzame spaanse loper in the middle of nowhere; toch een heel indrukwekkend gezicht.

3 Voor Hans:
mocht je denken dat er te weinig afgezien wordt, dan zou een foto van maartens geteisterd achterwerk veel duidelijk maken, dit is echter gelet op de lezersgroep geen goed idee denken wij .....

Verder : de spaak houdt zich goed en we rijden dagelijks ca 80 km, je wordt er moe zat van, de moraal is nog goed en we zien een hoop mooie dingen. In ons paspoort staan al zo n 15 stempels.

Zie verder de fotoos.

veel groeten van ons 2, als we aan de oceaan zijn in Lacanau schrijven we weer (over een dag of 5)

Ton en Maarten
















  • 10 September 2008 - 17:51

    Gini:

    waar zijn de fotoos dan ?

  • 10 September 2008 - 17:55

    Gini:

    hallo papa
    ik voel me nog niet helemaal fit. waar zijn de foto ' s dan ? ben je aan het eten en heb je geen tijd om het er op te zetten ?

  • 10 September 2008 - 22:28

    Hans:

    Chers pelegrins,

    vanuit een Voskuilse wereld van papier en posities kijk ik toch met een gepaste jalouzie naar jullie prachtige en contemplatieve beelden.

    U begint te verwilderen, en ik zie toch een lichte opleving van latente katholieke genen. De existenzvraag is reeds afleesbaar op uwes gelaat, daar is de aanblik van vermelde extremiteiten niet voor nodig! Ter overdenking de dagsluiting van Reve: "Eigenlijk geloof ik niets, en twijfel ik aan alles, zelfs aan U. Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft, dan denk ik, dat Gij Liefde zijt, en eenzaam, en dat, in zelfde wanhoop, Gij mij zoekt zoals ik U".

    In praktische zin wijst de TomTom aan dat Tours per autoroute 533 km en 4 uur 59 verwijderd is van Breda. Ik schat dat jullie 100 km meer hebben gereden, gegeven de kapellen en stempelplaatsen. Nog maar 2000 te gaan dus, zonder meer een mijlpaal!

    U ziet er fors uit, het voelt goed! Dat gaat helemaal goed komen. Die spaak gaat er in Lourdes ook zeker bovenop komen!

    Geniet ervan makkers,

    groetjes, Hans

  • 11 September 2008 - 04:40

    Suan:

    In de buurt van Saint Catherine de Fierbois? Van de zomer hebben wij daar op de kamping gezeten. Heel eind hier vandaan, zelfs met de auto. Hele prestatie!!

  • 11 September 2008 - 07:11

    Peter En Karin:

    Nog even volhouden jongens! Jullie foto's maken ons "werkenden" knap jaloers! ;-)

  • 11 September 2008 - 09:19

    Monique Nuijten:

    wat een moooooie foto's!
    grijpt ton al fietsend naar zijn rug? toch weer te sjofele gastenbedden? maar wat een gebruinde koppen, zien er stoer uit. En nu dus op naar Lacanau..doet mij de eerste vakantie herinneren terug uit curacao, in 1961. in een volkswagen, hoge bepakking op de imperial, met 4 kinderen op de achterbank, in 3 lange dagen naar lacanau gereden en gekampeerd vlak aan zee. Zeer hoge golven die je met enorme kracht terugsleurden naar het strand. regen heeft ons weggespoeld en toen maar naar sete gereden waar we doodleuk vrij kampeerden op het strand; dat kon toen nog.
    Ha, een berichtje hier op de site van marieke en van jan gelezen: even vanaf hier hen de hartelijke groeten doen.
    Heren, hou u haaks, of recht zo u wil, veel plezier en sterkte en hou de anti-muggenstift maar bij de hand het komende traject. groeten van monique

  • 11 September 2008 - 10:45

    Gintje:

    heb je een lekker baardje papa ?
    als hij er maar af is als je thuis komt, anders kan ik je geen kusje geven, als jou dat niet uitmaakt kan je hem laten staan.

  • 11 September 2008 - 15:26

    Wil Kwinten:

    zet 'm op!

  • 12 September 2008 - 11:59

    Suan:

    Gisteren vertelde ik een collega dat jullie aan het fietsen zijn, naar Spanje. terwijl wij aan het oudehoeren (vergaderen) waren hebben jullie tientallen kilometers afgelegd. Toen vertelde mijn collega dat zijn vader het ook heeft gedaan, is alleen helemaal naar Spanje gefiest, naar Santiago .... en heeft een boek overgeschreven... Ook toevallig. Ik denk dat ik het boek ga kopen (duizend huivels)

  • 12 September 2008 - 18:03

    Theo Scholtes:

    Volg jullie verrichtingen op de voet en het is net of ik mijn tocht herleef als ik jullie verhaal lees.Veel bewondering voor jullie inspanningen. Voor de komende dagen geef ik de tip om te overnachten in St Jean d"Angely daar is de echte eerste pelgrimsrefugio van absolute top kwaliteit in de plaatselijke Abdij. Ook in Saintes is een Refugio in de crypte onder de kerk. Heel speciaal!! Neem daar een halve snipperdag zodat Tons achterwerk kan recupereren. Beste groeten van mij en collegas van de dinsdagvrijwilligers Natuurmonumenten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Italia !

Maarten Ton en Hans onderweg Raar Rome

Actief sinds 19 April 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 54758

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2016 - 12 September 2016

Maarten en Ton en Hans onderweg naar Rome

30 Augustus 2008 - 15 Oktober 2008

De Santiagoreis van Ton en Maarten !

Landen bezocht: