Het is begonnen ! - Reisverslag uit Doornik, België van Italia ! - WaarBenJij.nu Het is begonnen ! - Reisverslag uit Doornik, België van Italia ! - WaarBenJij.nu

Het is begonnen !

Door: Ton en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Italia !

02 September 2008 | België, Doornik

Beste allemaal,
eindelijk onderweg ! Geweldig !

Het vertrek begon al meteen met een grote opkomst voor de start, met mensen van ver (oa Miep en Gerard, Theo)en dichtbij (familie, buren, Cor en gezin en vele anderen). Samen vertrokken we fietsend naar Galder met in onze achterzak een chinees geluksgeschenk van Maartens studentenflatgenoot Suan Lie en Christine, die beiden ook gekomen waren, met fiets .......

Over de vetrekceremonie in de Jakobskapel in Galder zullen wij het later nog hebben, het heeft grote indruk op ons gemaakt, en we willen het daarom graag eerst nog wat laten betijen.

Onverwacht prachtaccent was de mooie toespraak van Vincent, die samen met Lodewijk en Titus ook per fiets gekomen was, en ons zowel een symbolisch als praktisch geschenk aanbood voor onderweg.
Na de warme tranen van het afscheid
kwam dan de eerste trap richting zuid:
30 augustus, 12u40, Galder-Santiago.

Rode beschermengelen begeleidden ons (Paul en Peter) en ook Vincent & zonen reden mee tot in Meer, Belgie.

Daarna met zijn tweeen verder, de tocht was begonnen........

Het gaat ons goed, de moraal is er zeker. We ontmoeten wel veel wind (kracht 4-5 uit zuid-west, en dat is erg jammer ....) en helaas vandaag ook zware bewolking met regen.
De eerste twee dagen waren mooi met zonnetje. Derde dag wat minder.
Tot nu toe gereden in 3 dagen: 234km. Prachtige route: Oostmalle, langs Lier, rivier de kleine Nete, Mechelen, helemaal langs De Dender, Geraardsbergen, Ninove, Tournai.
Geslapen in trekkershutten en jeugdherberg. Grens Frankrijk nu over 10 kilometer!

Groeten & kussen jullie allen, tot de volgende keer, fotos volgen !!

PS: internetgelegenheid is minder goed te vinden dan verwacht, dus mogelijk zit er enige tijd tussen berichten

Ton & Maarten (onderweg)

• 02 September 2008 - 11:10

Wil Kwinten:

hallo jullie beiden
    leuk wat van jullie te lezen.........we smachten naar meer berichtjes.......

• 02 September 2008 - 12:34

Suan:

chinees geluksgeschenk is om te gebruiken

• 02 September 2008 - 17:46

Marion:

Jullie zijn al lekker opgeschoten, zeg!
    Ook hier in Breda regent het, maar ik zag net op meteo France dat jullie morgen mogelijk beter weer krijgen. Slaap lekker!

marion

• 02 September 2008 - 19:32

Samantha Rameijs:

Zet 'em op Maarten! DSL fietst in gedachten met je mee!!

Groetjes,
    Samantha

• 02 September 2008 - 20:40

Juliette En Jim:

Wat fijn van jullie te horen! Ga zo door !! En daar komt dan La Douce France aan !!

• 03 September 2008 - 12:44

Helma En Theo:

We stonden er vandaag pas bij stil dat jullie al vertrokken waren. Fiets ze, heel veel plezier en geluk. we blijven jullie leuke berichten lezen

• 03 September 2008 - 14:44

Yara&Jolieke:

Hoi Maarten&Ton.
    wat goed dat jullie al zover zijn!ik hoop dat jullie niet zoveel regen hebben als wij!
    Nog veel sucses!

Xx yara&jolieke

• 04 September 2008 - 12:40

Ton J:

ton en maarten,

zullen we maar zeggen dat een goed begin het halve werk is!

fiets ze en geniet van de indrukken onderweg.

ik verlang nu al naar die mooie Anneke Dootes

houdoe

• 04 September 2008 - 20:37

Karin:

hallo heren, keep up the good spirit en bovenal geniet van al het moois dat jullie onderweg tegenkomen, we houden jullie in de gaten

succes, en we wachten vol spanning op jullie berichten

groetjes karin & Peter