Een stempelpaspoort én een mooie reistent ! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Italia ! - WaarBenJij.nu Een stempelpaspoort én een mooie reistent ! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Italia ! - WaarBenJij.nu

Een stempelpaspoort én een mooie reistent !

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Italia !

06 Juni 2008 | Nederland, Breda

Een belangrijke dag vandaag. Ton is op pad geweest voor twee doelen. Het eerste was onze formele inschrijving als Santiagoreiziger, en het tweede was een goed kampeeronderkomen voor onderweg.
Dankzij Ton's tocht naar de St Jacobs-vereniging in Utrecht hebben we nu een officieel stempeltjes paspoort (maar we komen niet langs Bartlehiem..) relevante reisinfo en natuurlijk ook mooie gele vlaggetjes en stickers.
Daarna is Ton doorgesneld naar de Wit in Schijndel en heeft een mooi reistentje gekocht. Gelet op de afstand moest dat dan natuurlijk wél een lichtgewicht en klein tentje zijn! Het is uiteindelijk een compacte groene tunneltent geworden van maar 1800 gram inclusief de 6 haringen met de naam Moonshadow Duo van het merk Eureka (zie foto). Dat wordt heel gezellig samen zo te zien ...

Onze keuze alsnog tóch een tent mee te nemen kwam vooral voort uit het idee minder afhankelijk te zijn bij drukke locaties; het incidenteel eens kamperen en potje koken kan bovendien ook wel geld schelen. Laatste voordeel kan nog zijn dat we misschien wel een keer genoeg hebben van volle pelgrimsrefugio's en dan is een tentje lekker rustig onder een boom bij zonsondergang een prima oplossing, toch?
Een nadeel is er natuurlijk ook: het tentje en vooral het onvermijdelijke slaapmatje vragen wel volume in de bepakking.

Maar goed, alles afwegende wilden we toch niet zonder gaan ....

• 13 Augustus 2008 - 16:34

Ton J:

maarten,
    weet je zeker dat jij en ton samen in die Playmobiltent passen?