Het feest van San Mateo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Italia ! - WaarBenJij.nu Het feest van San Mateo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Italia ! - WaarBenJij.nu

Het feest van San Mateo

Door: maarten en ton

Blijf op de hoogte en volg Italia !

24 September 2008 | Spanje, Madrid

Beste allen,
Eerder vandaag hoorden jullie van Ton al over onze constante fietsvorderingen en de moeite die door ons hiervoor toch ook getroost moet worden. U mocht eens gaan denken dat het hier makkelijk is, en dat de kilometers ons hier zo komen aanvliegen! Nou nee dus, kom hier maar eens kijken naar het landschap ....

Okee, wij begrijpen inmiddels wel dat u niet (meer) wilt horen over uitzichtloze tochten door leeg landschap, en ook niets over steile hellingen, zwarte wolken, harde wind, regenbuien en uiteenlopende zere lichaamsdelen. Immers, dat alles is voor watjes en niet voor echte mannen, dat begrijpen wij ook wel.
Daarom gaan wij nu dan maar weer opnieuw over tot het melden van gewoon leuke dingen, immers, u wilt het zo. Wat dacht u van het feest van Sint Mateo in Logrono Spanje ? Het duurt twee weken en onze rusdtdag viel er midden in. Tot zover de rust dus.

Wij hebben een volle dag volop meegdaan en vonden het in een woord geweldig ! Iedereen van jong tot oud is betrokken en de dag is gevuld van ochtend tot avond. Wat dacht u van elke middag bijna gratis eten met de hele stad, buiten op het plein van de cathedraal, sávonds tapas eten op straat met een rioga erbij, hopen artiesten op elk plein, de hele stad op straat s´nachts, elke dag een vuurwerk, een corrida en een nachtelijk bal en ga zo maar door.
Beelden zeggen meer dan worden, dus zie hierbij de foto´s en filmpjes maar en ....
ik zou volgend jaar zelf maar eens gaan kijken in Logrono in de week van St Mateo van 20-27 september, het is er geweldig ....

Groeten, Maarten en Ton.

• 24 September 2008 - 21:17

Jan N.:

Ik vind dat jullie al veel minder klagen. En ook best wel opschieten. En veel feesten. Zo hoort het ook in Spanje: fiesta is niet voor niets een Spaans woord. Sterkte morgen na de rustdag. Hopelijk was de rioja niet gratis (katertechnisch gezien)!

• 25 September 2008 - 09:58

Frank Maas:

En maar feesten, en maar feesten. Afzien joh...
    Groeten, De Maasjes
    Gaat goed, Hou vol!! En desnoods een potje zalf xtra dr'op.

• 25 September 2008 - 10:03

Marjanke:

pas nu heb ik gelegenheid de site te bekijken!! internet thuis nog altijd niet aangesloten, jammer, want de berichten zijn erg leuk om te lezen en te bekijken...ton je lijkt op harrie vermegen met die baard en bril. heb liever ton nuijten. volgens jet zagen jullie er in lacanau erg goed uit, en waren jullie in goeden doen. Inmiddels de pyreneen bedwongen en aan t fiesta-en in spanje. jullie schieten inderdaad goed op! voor nu veel liefs en sterkte door de hoogvlakte straks.

• 25 September 2008 - 19:14

Cor:

Hoi Maartenenton,
    Ik heb net even op m'n gemak al jullie filmpjes zitten kijken en beluisteren (dit laatste lukte niet op het werk; geen speakers). Echt geweldig. Feest van San Mateo lijkt me ook echt een belevenis. Het gaat geweldig. Nog even doorzetten. Wij blijven denken aan jullie.

Groetjes van Cor, Joyce en Roel.

• 26 September 2008 - 09:50

Toos:

blij dat het zo voorspoedig gaat - we volgen jullie op de voet.
    heerlijke hapjes! geniet ervan
    liefs
    J& E
    en Ton nog gefeliciteerd met Lizzy's verjaardag...